Nieuw systeem voor registratie van intervisie bespaart specialisten tijd
14/12/2021Vanaf 4 januari 2022 is er een nieuw systeem voor het invoeren van intervisie in het herregistratiedossier. Dan gaat namelijk het zogeheten moderatorsysteem live. Het nieuwe systeem maakt het eenvoudiger voor specialisten om intervisie in te voeren.
Aanleiding voor het nieuwe systeem is dat intervisie het meest ingevoerde onderdeel van de herregistratie is (onder het deelgebied intercollegiale toetsing voor deskundigheidsbevordering) en dat er mogelijkheden waren om de administratieve lasten voor specialisten op dit onderdeel te verminderen.
Punten automatisch in dossiers
Het moderatorsysteem houdt in dat één van de specialisten in de intervisiegroep fungeert als moderator. De moderator voert de intervisiebijeenkomst in via het digitale moderatorsysteem en geeft onder andere aan welke specialisten bij de bijeenkomst aanwezig waren. Na het invoeren verschijnt de intervisiebijeenkomst, inclusief toegekende punten, automatisch in de herregistratiedossiers van de deelnemende specialisten. Dankzij het nieuwe systeem hoeft niet iedere specialist een apart intervisieformulier in te dienen in zijn of haar herregistratiedossier. Afgelopen zomer is het systeem in een pilot getest, met een positieve uitkomst.
Overgangsregeling
Tot 1 juli 2022 geldt er een overgangsregeling voor de intervisiebijeenkomsten die tot en met 31 december 2021 hebben plaatsgevonden. Deze bijeenkomsten kunnen tot 1 juli 2022 op de ‘oude manier’ worden ingevoerd. Intervisiebijeenkomsten die plaatsvinden vanaf 1 januari 2022 moeten volgens het nieuwe moderatorsysteem worden ingevoerd.
Handleiding voor moderators
De door de intervisiegroep aangewezen moderator kan het moderator-schap via zijn of haar herregistratiedossier aanvragen. De werkwijze staat beschreven in de Handleiding Moderator
Vragen?
In de FAQ hebben we de meest gestelde vragen met antwoord voor u op een rijtje gezet. Geeft de handleiding of de FAQ geen antwoord op uw vraag? Schroom dan niet om contact op te nemen met het Bureau van de FGzPt via registratie@fgzpt.nl of tijdens het spreekuur op dinsdag van 9.30 tot 13.00 uur op 085 - 30 35 301.